tirsdag 16. juni 2009

Har ikke tid til å blogge!!!

JEg har ikke tid til å blogge om dagen... Jeg leser bok! Jeg fikk "Drageløperen" av Khaled Hosseini hos Hilde med fam til bursdagen min, og etter å ha ligget på nattbordet en stund tok jeg den fram en kveld jeg riktig skulle slappe av og kose meg. JEg leste de første kapitlene den kvelden og det gikk et par kvelder før jeg tok den fram igjen. Men nå startet fasinasjonen for alvor. JEg begynte å ta den med på jobb for å lese i pausen og mens jeg passet på de barna som skal sove i barnehagen. Og i dag godsnakket jeg med ungene og bestakk dem med tegnesaker og såpebobler på terassen mens jeg satt ute og ni-leste for å få vite utviklingen i historien.
I min pure ungdom var jeg en ordentlig lesehest, men ettersom årene gikk og barna meldte sin ankomst har det minket til et og annet magasin/ukeblad fra tid til annen. Nå er altså udyret vekket til livet igjen. Jeg har allerede en roman av en svensk forfatter liggende klar når Drageløperen er ferdig lest. Farlig.... det er godt det er ferie snart.

Og siden svigermor har etterlatt huset skinnende rent og ryddig i alle kriker, kroker og skap + at et berg av skittentøy har forsvunnet på mirakuløst vis, er det eksta deilig å unne seg en slik luksus å slappe av på terassen med en god bok! Vi jobbet også en hel dag i hagen med å få skikk på det store staudebedet og noen busker og trær. Naboer og tilfeldige forbipasserende turgåere nikker anerkjennende til hagen og jeg sitter på terassen og soler meg i glansen ;o)

JEg må også ta med at svigerfar jobbet som en helt på loftet i tre dager. Geir er stum av beundring over farens mange lure knep og teknikker for å få et best mulig resultat! I tillegg har han gjort klart slik at Geir vet hvordan han/vi fortsetter på egenhånd. Genialt!

2 kommentarer:

Kystkvinnen sa...

Så bra at du har funnet deg små lommer for å kople ut. Da er det love med bestikkelser som ike skader.
Jeg har trukket den lenger - med å bruke lydbok. Nydelig og bli lest for og det blir jeg enten jeg vasker opp, går tur, sykler og når jeg skal legge meg.

Engler er noen vidunderlige skapninger. Ikke alltid vi er klar over at de er her blant oss. I dette tilfellet- svigerforeldre som gir ei ekstra hand og deler all den kompetanse og viten de sitter inne med. Nå er det ferie her. God klem til dere i nr. 38

Anonym sa...

Ahhh så deilig dette hørtes ut. Gøy at du tar deg tid til å lese, det er faktisk veldig hyggelig og engasjerende avkobling. Er ikke boken veldig bra??? :) Stor klem fra Arendal..