torsdag 22. januar 2009

Jeg skriver lister!

Mamma kommer på besøk neste fredag og skal være hos oss over en uke! Og siden vi ikke har familie i nærheten utnyttes hun grovt når hun kommer til oss ;o)
Så nå lager jeg lister over ting vi trenger hjelp til eller ønsker oss, for eksempel klesvsk, helgevask, barnevakt, ryddeprosjekter osv.
Siden hun skal være her over to helger blir det nok både kino og restaurantbesøk med mannen i mitt liv også! Vi kommer jo til å leve på dette helt fram til sommeren ... håper mamma tar seg en ny tur da ;o)
Men for at jeg ikke skal fremstå som en total skruppelløs heks, må jeg legge til at hun ønsker seg en tur innom Ikea mens hun er her, og det skal vi vel alltids få til :D he,he

Dette er altså mamma, snart 57 år ung og egentlig en engel i jordisk forkledning. (Jeg vet hun leser bloggen min så jeg må smøre litt ekstra på ;o) he, he he!)
Det er en understatement å si at jeg og mamma er forskjellige. Men det er jo ingen av oss som har vært sånn som vi er i dag hele livet. Og det har fått meg til å tenke på om jeg blir mer og mer lik mamma etter som årene går bare i en litt modernisert utgave? Det er kanskje ikke så ille å alltid ha en tupperwere-boks som passer til restene (jeg har allerede et helt skap fullt), eller en bok som kan kurere eller løse de fleste problemer (teller det at jeg googler det meste jeg tenker på?) Men så er det dette med det som ikke helt kan forklares medisinsk eller fysisk. Det med at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi kan forklare, og alle programmene som går på tv-Norge og FEM som handler om ånder, hjemsøking av hus eller synske som løser kriminalsaker. Ja, hvis jeg om 20 år kommer dit at jeg sier at: "tja, kansje det er noe i det?" da må jeg si at jeg blir ekstremt overrasket. Men man skal jo aldri si aldri.... ;o)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jeg vil benytte anledningen til å smøre litt i forhold til mamman din jeg også, for det er vel nesten understatement å kalle henne hjelpsom og snill. :) Så koslig for dere alle sammen at hun kommer ned, jeg trodde ikke jeg skulle innrømme det, men jeg savner mamman min jeg også. he he

Syrilla sa...

Ja, er det ikke rart? Kommer de for nær over lang tid kan det bli litt vel heftige ordvekslinger, men det er da enda verre når de er for langt unna for lenge ;o)

Mary sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Mary sa...

Enda ett skritt i å lære nye ting. Min yndlingsdatter har laget seg blogg. Ikke rart at æ kjem langt fram i hennes betrakninger.
Vi har nå hatt lang tid sammen - fra 73-91. (Hun flyttet hjemmefra ca 91)
Selv om jeg elsker både henne og broren uten betingelser må det likevel nevnes at blomsten "husfred" ikke overlevde i vårt hjem. :-))
Når det gjelder besøk i det Stenerske hjem - tar jeg den frihet at jeg ber meg selv. For syns skyld spør jeg om de er hjemme i ett bestemt tidsrom. Til min glede har de ikke sagt - nei det passer ikke - enda.
Gleder meg til å skrive flere betrakninger senere.
PS: Hva er det som gjør at noe irriterer oss grenseløst med våre mødre. Ha en gledesfylt februar.