søndag 4. januar 2009

Mer Scrapping - Pyntet sjokoladeeske

Jeg er i scrappemodus og dagens prosjekt tenkte jeg å dele med dem som vil se.
I dag hadde jeg en Melkehjerte-sjokolade fra Freia, men alle andre konfektesker i alle forskjellige størrelser kan brukes.

Her er det ferdige resultatet.





Utstyr du trenger:
sjokolade/konfekteske
papirskjærer
mønsterark
lim eller dobbeltsidig tape
diverse pynt f. eks bånd, chipboard, maling, knapper, blomster, bling, stempel osv


Aller først tar en ut innmaten med sjokolade. Jeg synes resultatet blir best hvis kantene på esken males utvendig og innvendig. Det neste jeg gjør er å sverte alle kanter. (Sverte på kanter av eske og mønsterark er ikke nødvendig, men jeg klarer nesten ikke la være ;-))


Ta mål av alle sider på esken og skjær ut mønsterark. Lim mønsterarkene på esken.
Mine mål er:
Topp, bunn og innside: 13,7 cm x 12,7 cm
Lang side: 2 stk 13,7 cm x 2,4 cm
Kort side: 2 stk 12,7 cm x 2,4 cm
Og så er det bare å la seg rive med og pynte av hjertens lyst :D


Jeg har brukt ferdig utstansede pappfigurer som jeg maler, og en bord-puncher som jeg bruker til å lage en papirblonde som jeg har pyntet kantene og undersiden av esken.


Teksten på innsiden av lokket er:

Å leve er ikke nok. Kjærlighet, solskinn og litt sjokolade må man ha.


Her er flere eksempel på hvordan man kan pynte. Disse eskene jagde jeg til jul.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei på deg.... for en fantastisk fin eske. Bare elsket fargene, teksten og pynten. Den var bare rett og slett nydelig!! Så du er i scrapping humør for tiden, så gøy.. Under turen vår til Vrådal fikk jeg tatt så mange fine bilder og nå merker jeg lysten til å få laget album og lo`er begynner å komme tilbake. :)