onsdag 14. januar 2009

Prinsesse med røde prikker!

Ja, så var det på'n igjen!
Tuva kom og vekket meg i 5-tiden forleden med et do-papir i handa. "Du hørte ikke når jeg satt på do" sa hun og var ganske oppgitt over mamma og pappa som synes det er greit å sove når det er natt. Hva er det for noe tull!? Jeg fikk ordna ferdig do-besøket og gikk for å legge oss begge to. Da Tuva holdt på å klatre opp i senga vår, løp hun plutselig ut på badet igjen... og kastet opp i vasken! Da våknet jeg så pass at jeg oppdaget at hun var full av bittesmå røde prikker over hele overkroppen! I tillegg hadde hun 39 i feber! Jeg fikk avklart at pappa skulle være hjemme på prinsessevakt og la meg for å sove. Da klokka ringte en halv time senere føltes det som et halvt minutt!
Da jeg kom hjem fra jobb fant jeg både pappa, prinsen og prinsessen sittende på gulvet og bygge med Duplo. De hadde bygget prinsesse-slott, ridderborg og en brannbil. I tillegg hadde de spilt pinnespill, tegnet, perlet og spilt tv-spill. Ungene var fornøyde mens pappa var sliten av å aktivisere to unger, to hunder og i tillegg rydde og ordne med mat. Juletreet som stod ute på terassen var også forsvunnet, og nå som snøen har smeltet er det forskjellige ting som dukker opp og må plukkes opp og kastes. Så da jeg startet på middagen var ikke Geir usein om å ta med Balder ut på en times tur ;o)
I dag er det min tur å ha prinsesse-vakt.
Jeg sniker meg til litt pc-tid mens ungene ser barne-tv, men nå er Prinsessen klar for å bygge slott og vil ha hjelp til det, mens prinsen har fått innvilget en halv time tv-spill og setter på Mario Galaxy.
Støvsuging, klesvask og gardinskift i spisestua står også på planen i dag. De som tror det er en fri-dag å være hjemme med syke barn kunne ikke tatt mere feil!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nei og nei... det er ikke bare md syke barn. I tillegg skal jo alt i huset tas som vanlig og hundene for dem er det jo bare en vanlig dag. :)
God bedring til dere :)