fredag 1. mai 2009

Endelig livstegn!

Jøss som ukene flyr!!!
Siden sist har Geir og Balder begynt på et nytt dresurkurs i Son, og første kursdag gikk "så-der" Balder er inne i en periode der det virker som om han har glemt alt vi har prøvd å lære han. Og innimellom tror jeg han glemmer hva han heter også ;) Som om ikke det var nok så har Bella løpetid med stor L. Stakkars Balder vet ikke att og fram på seg selv og er helt forstyrret i hodet. Se for deg en Berner Sennen på 1 år og sikkert godt over 50 kg som prøver å ri på en liten puddel som veier under 3 kg!! Han bretter ryggen nesten dobbelt i et forsøk på å komme i riktig posisjon. Å lufte begge samtidig har vært helt umulig de siste dagene. Bella forsøker fortvilet å finne en plass å huke seg ned for å tisse uten at hele nesa til Balder er langt oppi rumpa hennes. Og om livet stod på spill hadde ikke Balder kommet på at han var ute for å tisse!! Så det ender opp med at ingen får gjort det de skal og vi må returnere og starte helt fra begynnelsen, men denne gangen med en hund om gangen.

På tirsdag neste uke skal begge hundene på kennel for første gang! Jeg kjenner at jeg gruer meg litt for å levere dem fra meg til noen vi i utganspunktet ikke kjenner, men i følge gjesteboka på kennelens hjemmeside er det et fantastisk godt sted å være hund på.

Vi skal hjem til mamma i konfirmasjon til min brors datter Cathrine, og når vi først reiser tar vi en uke ferie siden det er lenge siden jeg var "hjemme" og hele slekta gjerne skal følges opp med besøk ;)
Mamma har fått fri fra jobb hele uka og reklamerer stadig om barnefrie morgener, mormor-og-barnebarn-turer i fjæra mens mamma og pappa kan gjøre akkurat hva de vil og menykart a'la "blanke ark og fargestifter tell" Jeg har kommet til den konklusjonen at det jammen lønner seg å reise nordover så sjelden som vi gjør, for vi hadde vel neppe fått en så grandios oppvartning om vi kom rekende flere ganger i halvåret ;)

(Må bare kommentere at akkurat nå er det en konsert med Choen på tv og "Haleluja" ljomer ut i stua... herlig :) )

Ellers blir det mye hageaktiviteter om dagen. Vi har prøvd å gjevne ut alle berg-og-dalbanene på plenen ved å kjøre på mere jord der det trengs og så frø på nytt. Hele hekken har fått seg en real vår-klipp og staudebedet har fått en liten jordvending. Geir har vasket hele terassen, persiennene og vinduene utvendig. Det var akkurat som om sola skinte litt klarere med en gang ;o)
Vi har solgt noen hardwood stoler og et bord, og siden Geir fikk en liten bonus på jobb har vi kjøpt en liten terassegruppe med sofa, 2 stoler og bord med glassplate. Gruppen er i det nye plastkurv materialet som er omtrent vedlikeholdsfritt, koselig og utrolig komfortable å sitte i. Jeg ble så innspirert av Hilde og Dags terassemiljø (de kjøpte en tilsvarende gruppe allerede i fjord) med sofakos, pledd til sene kvelder, lyslykter og blomstervase i friske sommerlige farger, noe godt å bite i og kald drikke med bobler i som serveres i glass med høy stett ;o)
I morgen skal jeg ut og kjøpe litt smått tilbehør og så skal jeg kose meg hele dagen med å ordne på terassen og plante de første stemorsblomstene i potter.
Jeg skal legge ut bilde av kosekroken når jeg er ferdig i morgen.

4 kommentarer:

Mary sa...

Klart jeg gleder meg til dere skal komme. Må nok innrømme at dere går glipp av noe - med å bo så langt borte.
Har dere bodd her, eller jeg der - har det blitt en ettermiddag og natt, med levering i barnehage neste morgen for uka.
Ellers så er det ren egoisme, for jeg vil ha mest mulig tid med ungene. Det er fint at dere og syns det er ok med barnefrie morgener.

Anonym sa...

Ja løpetid er noe herk, og utrolig slitsomt når det står på :) akkurat vært igjennom og da rømte jo jeg til dere. he he Så flinke dere er til å ordne i vei hjemme, og valg av hagemøbler kommer til å gi dere mange flotte kvelder ute. Behagelig å sitte i og det blir som å få en del av stuen ut :) Når alt er på plass kommer vi inn med vognen full av barn og hunder og deltar i det gode liv, på terassen med boblende drikke i stett glass og gode pledd som vi kan tulle oss inn i. Jeg gleder meg. Lurte på Mary, hvis vi også tar en tur nordover så hørtes livet på ferie hos deg veldig forlokkende ut!!! :) Hilsen sliten småbarnsmor.

Mary sa...

Ok, Hilde 3 dager + bli kjent og tilpassning. Da må dere selvfølgelig være til stede. Jeg har IKKE glemt hvordan det var å være småbarnsmor, selv om jeg hadde verdens skjønneste og beste unger.
Tror også at - ingen har lurt sin mor så mye som mine gjorde. jfr. å legge seg lydig for så krype ut vinduet på soverommet. :-) ha en frydefull vår jenter.

Anonym sa...

Til Mary: He he, ja det er noe med det, at en blir lurt trill rundt. Synes det er fantastisk at du stiller så opp for barnebarn og ønsker så mye tid med dem når anledningen byr seg:) Det er ikke alle forunt å ha det slik. Ha en nydelig vår du også Mary og kos deg med gjengen. Ps. vi kommer ikke nordover altså, he he vi tar turen til Karlstad med Geir og Ann Karin i Juli og det blir kos. Når barna har det bra, har vi voksne det bra.... Stor klem :)